10. februar 2015

Planlagte mundharpekurser på Saxo

Netop nu har Saxo, hvor jeg har fået udgivet nogle e-bøger, åbnet for at man kan udgive kurser on-line. Det har givet mig ideen til at lægge kurser op på denne platform. Foreløbig sidder jeg lige nu og har travlt med mit førstes guitarkursus, men til efteråret kan jeg måske få tid til at få et mundharpekursus op at stå.

Hvorfor Saxo?

Der er flere gode grunde til det:
  • Det er teknisk muligt med flere hjælpemidler der i form af slides, video, lyd og håndteringen af filer er ikke så klodset.
  • Det er en platform som mange kender, om ikke andet så som on-lineboghandel.
  • De kurser, jeg selv har kigget på, er lette at håndtere og overskuelige.

Planlagte mundharpekurser

Det vil så først og fremmest blive et kursus i diatonisk mundharpe, hvor der læres det elementære, hvordan man blæser ind og ud og spiller enkle melodier, så "cross harp" hvor man spiller blues og "bøjer" tonen. Alle vil kunne være med, for det vil ikke forudsætte noget musikkendskab, men det vil blive lært undervejs.
Længere ude i fremtiden kunne det så blive noget om kromatisk mundharpe. Det vil heller ikke blive med krav om forudsætninger, det hele skal nok blive taget op. Som al anden start vil det være med enkle melodier, så ser vi hvor langt jeg kan komme med det.

Jeg håber rigtig mange vil være interesserede. Smid gerne en kommentar til dette indlæg, om du er interesseret.